Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2021

Ο Προγραμματισμός στην Πράξη

Πρώτη επαφή με το  Scratch

Τι είναι το scratch


Βασική περιήγηση 


Η επίσημη ιστοσελίδα του scratch 

Εκεί μπορείτε να δείτε πολλά παραδείγματα, project και παιχνίδια που δημιουργήθηκαν με το Scratch. Επίσης μπορείτε να γίνεται μέλος της κοινότητας αυτής για να παρακολουθείτε τις εξελίξεις της γλώσσας και να ανεβάζετε τις δικές σας εργασίες.


 Βιντεομάθημα για το Scratch 



Δραστηριότητες

Κουίζ




__________________________________________________________________________________

Η γλώσσα Python


Η Python είναι μια υψηλού επιπέδου γλώσσα προγραμματισμού η οποία δημιουργήθηκε από τον Ολλανδό Guido van Rossum το 1990. Ένα σημαντικό πλεονέκτημά της είναι η ευκολία χρήσης της. Για τον λόγο αυτό χρησιμοποιείται από πολλά πανεπιστήμια και σχολεία σε εισαγωγικά μαθήματα αλγοριθμικής. 




_______________________________________________________
Pencil Code

Tο περιβάλλον προγραμματισμού Pencil Code επιτρέπει στο μαθητή να χρησιμοποιεί παράλληλα ένα περιβάλλον πλακιδίων (blocks) και ένα συγγραφής γραμμών κώδικα. Ο μαθητής μπορεί να εργάζεται σε όποιο περιβάλλον επιθυμεί και να μεταπηδά από το ένα στο άλλο. Το περιβάλλον πλακιδίων (blocks) του Pencil Code είναι παρόμοιο με του Scratch (αλλά όχι τόσο πολύπλοκο). Η γλώσσα προγραμματισμού που χρησιμοποιεί είναι η Coffeescript, η οποία είναι μια μικρογλώσσα της Javascript με χαρακτηριστικά python (π.χ εσοχές για τις εντολές που είναι σε μια δομή, λίστες κ.λπ). Το περιβάλλον είναι τύπου logo like (περιέχει τη βιβλιοθήκη logo της Python!) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί με το υπάρχον βιβλίο Πληροφορικής. Το μεγάλο πλεονέκτημά του είναι η δυνατότητα εργασίας των μαθητών με κώδικα, ο οποίος παρέχει σημαντικές επεκτάσεις και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τις πρώτες τάξεις του Γενικού Λυκείου (με κατάλληλες δραστηριότητες).



___

Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ

   Δραστηριότητες

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης ενότητας, συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού διοργανώνοντας δραστηριότητες κώδικα στις σχολικές αίθουσες. Η δράση στοχεύει στον ψηφιακό γραμματισμό και την καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης και ενισχύει τις ικανότητες για επίλυση προβλημάτων.

1. Silent Teacher: Επιλέξτε το αποτέλεσμα της εκτέλεσης του κώδικα που σας δίνεται κάθε φορά.

https://silentteacher.toxicode.fr/hourofcode

2. Karel the Robot: Μάθετε να γράφετε κώδικα με το Ρομποτάκι τον Καρέλ.

https://hoc.nclab.com/karel/

3. Blocky Games (Maze): Προγραμματίστε τον ήρωα να φτάσει στο τέρμα του λαβύρινθου.

https://blockly.games/maze?lang=el

4. Blocky Games (Turtle): Προγραμματίστε τη χελώνα να σχεδιάζει σχήματα και σχέδια.

https://blockly.games/turtle?lang=el

Blockly games

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

_______________________________________________________________________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *